VAB-syssla. Sy saccosäckar!

Imorse var det sådär i gränslandet om vi skulle skicka iväg ungarna eller inte. Båda barnen var ju pigga igår men det är svårt sådär på morgonen med förkylningar. Aja, vi är ju nästintill livrädda att lämna bort "för sjuka" barn och bestämde därför att hålla oss hemma. Farmor erbjöd sig att ta en av dem vilket underlättar något enormt med tanke på den osämja som HELA tiden uppstår John och Emelie emellan. Det är helt sjukt! De kan inte va i samma rum här hemma utan att hitta något att bråka och gnälla om på varandra.
Emelie har hängt här hemma med mig och hon roar sig själv så otroligt bra så jag lyckades faktiskt både påbörja och avsluta ett efterlängtat projekt. Jag har sytt "fodral" till ett par saccosäckar som vi fått ärva av min syster, tack Sandra! Snyggaste tyget köptes från Stoff&Stil och pryder nu vårt vardagsrumsgolv. 
Med tanke på att Emelies ögon började gegga ihop sig lite under dagen och hon har varit ordentligt täppt i näsan så får jag se om jag blir hemma med henne imorgon också. John är iaf redo för dagmamman (i Hulken-dräkten)...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: