Bättre idag

Fy, hade en usel dag igår och jag skyller på sömnbristen och sjuka gnälliga barn... Idag har det faktiskt känts väldigt mycket bättre. John är helt klart på bättringsvägen och har bara sagt en gång att han haft ont i ögat (i jämförelse med gårdagens tvåhundrasjuttiotre gånger). Emelie har (peppar peppar) bara en vanlig förkylning (men ovanlig för att vara hon då hostan inte är alls lika aggressiv som den brukar). Vi hoppas natten blir lugn och att de är pigga nog att åka till dagmamma imorgon. 
Emelie hjälpte farfar att ploga snö. Nöjda båda två...
Thomas gick ut och njöt av formbar snö. 

Thomas och Emelie tog en tur med fyrhjuling/snowracern. Hörde härliga små glädjetjut utifrån medans jag fixade hemma. Städ och tvätt och sånt... Skönt! 
Tog en liten tur själv till stan och köpte en lite mer ordentlig bäddmadrass till Emelies säng. Jag börjar få ont i ryggen när jag ligger hos henne på nätterna... Svängde förbi Linghem och hämtade ut ett paket. Kartongen tyckte tydligen Emelie var lagom stor att försöka knöla ner sig själv i:
Ett Boxpass på det och komma hem till lite överbliven smörgåstårta gjorde att jag nästa helt glömt den dåliga gårdagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: