Fenomenmagasinet

Dagens lediga dag spenderades till en början halvsovande i soffan med planen att inte göra ett skit på hela dagen. En plan som snart gick i stöpet då jag efter frukosten vid kl 09:30 kände att både jag och barnen behövde se något annat än hemmet idag för att inte gå varandra på nerverna. Så vi började vår lilla tripp med en pizza-lunch innan vi åkte vidare till Fenomenmagasinet i Linköping. Jag ringde innan för att kolla om de höll öppet och fick svaret att det var stängt men att vi ändå var välkomna. Så Himla Lyxigt! Vi hade hela stället för oss själva och slapp trängas med andra leksugna och nyfikna människor. Under timmarna där så såg vi bara en liten tystlåten familj till. Ungarna älskade det och fastnade mest för vattenleken (båtar, vatten och slussar) och flygplanet som de nästintill flyttade in i och lekte både piloter och tågförare i. Sköna och roliga timmar tillsammans. Emelie glömde bort att hon behöver sova en stund på dagen och för att undvika att somna försent så gjorde vi några stopp på vägen hem. Ett kaffe- & milkshakestopp på Max och en liten inhandling av mat på ICA i Linghem där vi även hämtade veckans matkasse.
Om barnen somnade gott? Mjo då. Iaf så pass att Thomas och jag slog till på ett parti Alfapet ackompanjerat med lite glögg.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: