Onsdagen den 10:e december

Idag har vi haft mysigt Lucia-firande med barnen i Verkstan. Hur mysigt som helst trots att Emelie totalvägrade Lucia-nattlinne och glitter och satt i mitt knä nedanför scenen och tittade på sina sjungande kompisar. John däremot var överlycklig i sin pepparkaksdräkt med glitter i hatten och runt midjan och att han fick hålla Emelies virkade tärnljus. Han sjöng och var så glad. Nästa år vill han vara Lucia med ljus på huvudet med glitter och ett hårt ljus i handen, som Emma hade idag. Hihi... Klart grabben ska få vara Lucia, eller?! Hur är reglerna hos Er Sandra?
In och jobba en stund innan det var dags att hämta hem två trötta busfrön. Ikväll fick jag hjälp av John att baka. Ska ta med lite avslutningfika till jobbet imorgon. Det är sista dagen som alla är på plats på kontoret ordentligt innan jag slutar. Nästa vecka är kollegorna lite lediga och jag ska ju till mitt nya jobb på seminarium och julbord en dag - spännande... Det blir Saffranskaka och Pepparkaksbollar med Glögg.


ICA skriver: "Pepparkaksbollen kombinerar det bästa av två världar: chokladbollen och pepparkaksdegen! Mandelmassa i degen ger dessutom en mjuk nötighet. Rulla bollarna i pärlsocker och bjud på dem på adventsfikat."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: