Norefjell

Sitter i bilen och har en knapp timme kvar till fjällstugan i Norge där vi ska fira nyår. Resan startade för nästan nio timmar sen och har gått över förväntan med tanke på de två små där bak. Det var första två timmarna som var lite gnälliga men sen har det flutit på bra med några stopp och bensträckare. Har lyssnat på några gulliga konversationer från baksätet. Har även hunnit både påbörja och avsluta ett litet virkprojekt.
Det är femte gången som jag åker till stugan och sjätte för Thomas. Första gången vi var där fördjupades vår vänskapsrelation till en kärleksrelation och sist vi var där tillsammans så var jag gravid med John i magen... Då åktes inga skidor för min del men desto mer virkande och små korta flåsiga promenader. I år gissar jag att det kommer att varvas pulkaåkning med längdskidor, kanske en del utförsåkning och virkning (för min del). Ätas ska det tydligen också göras. Till sällskap har vi Thomas syster med man och mannens syster med son. Kommer bli trångt och mysigt i sexmannastugan.




Kommentarer
Postat av: Fia

Gott nytt år önskar vi! KRAM

2014-12-27 @ 19:37:43
URL: http://arenfors.blogg.se
Postat av: Lovisa

Åh så himla mysigt! Jag skulle också gärna åka till fjällen, men Petter är inte jättepepp. Kanske nästa år.

2014-12-27 @ 20:21:17
URL: http://lattearlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: