Min första operation

Idag har jag varit med om min första operation och jag är på ett knasigt vis glad att jag fick vara vaken. Tycker det är intressant och lite bra att få vara med och höra när de berättar precis vad de gör. Man har ju bättre koll då.
Inget allvarligt jag gjort utan något som var och varannan människa får erfara... Jag har plockat bort en komplicerad och besvärlig visdomstand och det värsta tycker jag var bedövningen (både när den gavs och efter operation) och förmodligen smärtan efteråt (den har inte riktigt infunnit sig än så jag vet inte om jag kan räkna in det än).
Blev i alla fall inpaketerad i operationspapper och med "ögonbindel". Finns förmodligen finare ord, men inga som jag behärskar. 
Sen började de peta och slipa på tanden som de var tvungen att dela i tre delar för att få ut den på önskvärt sätt. Det knakade, sprakade och smakade blod men fick förvånansvärt bra. Ca 40 minuter totalt från att jag la mig på britsen tills de var klara. Sen var det bara att åka hem då de beordrade mig att ta det lugnt. Ny tid för nästa tand på andra sidan är inbokad om en månad så då gör vi om proceduren igen. Håll nu tummarna för att jag slipper få sådär ont som man har hört att vissa får.




Kommentarer
Postat av: Helge

Ååå stackars! Men du verkar ju ta det coolt :) jag får panik av tanken att ta bort dem, hoppas hoppas hoppas att jag slipper!

Svar: Jomen jag fascineras ju mest av grejen hur de gör sånt där kirurgiskt och än så länge har jag ju sluppit ha ont! Men jag hoppas också för din skull! 😉
Stinis

2014-08-28 @ 21:09:21
Postat av: Lovisa

Åh nej. AJ! Men skönt att slippa den visserligen. Vi kommer och tar hand om dig imorgon!

Svar: 👍
Stinis

2014-08-29 @ 19:08:37
URL: http://lattearlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: