Hur i hela friden

Imorgon är det måndag. Då är jag ledig trots att min semester är över. Det känns lite lyxigt och jag ska ta med mig barnen för att bada.
Ett litet problem som snart kommer att uppstå som jag funderar över en del. Barnen har nu senaste veckorna på semestern självklart fått vara vakna längre än vanligt för att kunna njuta av sköna sommarkvällar, vilket gjort att de sovit till runt kl 08 på morgnarna. Underbart! Men nu när det närmar sig "väckas-halv-sju-för-att-bli-påklädd-och-inkastad-i-bilen-tider" så vill vi försöka vända det hela. Skitsvårt när kvällarna i trädgården skriker efter familjens sällskap med skratt, bad och lek.
Ikväll testar vi om vagnen kan hjälpa fröken att somna tidigare än normalt. Jag har gått ca tjugo minuter nu och hon ligger och pratar, sjunger, sparkar, skrattar och vill hålla handen. Gulligt och lite provocerande på samma gång!



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag fasar över samma sak nästa vecka...Hur gick det?

Svar: Hon somnade 20:40... Ungefär som hon gjort senaste veckorna. Men jag fick ju en liten blogg-promenad... 😉
Stinis

2014-08-03 @ 21:23:06
URL: http://lattearlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: