En 3,5-årings list

Händelse som utspelade sig efter sonens uteblivna lunch idag:
John var ute och åkte fyrhjuling medan Thomas hjälpte grannen med något i garaget. Emelie sov och jag fixade med diverse hushållsysslor. Plötsligt kommer John in och säger att han åkt färdigt, har parkerat i garaget och vill gå upp till farmor (de bor som bekant på andra sidan vägen). Jag ber honom vänta tills pappa kommer tillbaka för att fråga honom vad han tycker om det, då vi hängt ganska mycket där på sistone. Ser att Thomas kommer och ber John prata med honom. En stund senare kommer Thomas in och jag frågade om John gått upp till farmor. 
Thomas: "Ääh ja! John sa att du hade ringt farmor och frågat och sa att jag skulle hjälpa honom över vägen".
Smart unge! Inte nog med det så ringde Thomas upp till sin mamma och frågade om det var ok. Då berättade hon vad John sagt när han kom dit: "Jag är lite hungrig! Jag åt pastapennor och köttfärssås (?!! Vi försökte bjuda på potatisgratäng och grillat kött!) klockan halv ett men jag är lite hungrig."
Ja man kan ju inte beskylla honom att vara korkad iaf!! Gullungen...
 


Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHAHA! Vi garvar här hemma! Han är helkul John!

2013-12-27 @ 21:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: