Helgen

Som jag tidigare nämnde så fick vi helgen tillgodo eftersom målningen av sovrummet redan var klart och eftersom lördagsmorgonen bjöd på vinter igen så var barnen snabbare än nånsin på att dra på sig overallerna med tillbehör och gav sig ut för att leka. Visst hade man längtat lite efter vår nu efter det härliga soliga vädret vi haft, men det hade nästan varit lite naivt att tro att det inte skulle komma mer snö. Det gör det ju varje år...
När vi förflyttade oss in igen efter någon timmes snölek upptäcktes ganska snart att våra två små tydligen inte riktigt förlikar sig med vistas i samma hus utan att tjafsa, så tog jag ett enhälligt beslut att ta med mig tösen på en liten shoppingtur. Vi styrde mot Ikea och inhandlade en liten förvaringsbänk till hennes rum att ha dockskåpet, som vi ärvt av hennes kusin, på.
Efter det tog vi en långlunch på Ikano. Det mumsades tacos i säkert en timme innan vi styrde mot Ica Maxi för en välbehövlig storhandling.
Väl hemma skruvades möbeln på plats och till kvällen fick vi celebert besök av vår granne.
 
På söndagen skickade jag iväg en spontaninbjudan till familjen Staberg och tänka sig att hela 75% nappade och masade sig hit för lite umgäng. Fantastiskt trevligt!
Emelie och Caesar lekte jättebra. Kanske inte tillsammans, men på var sitt håll. Inte för att de inte gillar varandra, för när vi bad om att få fotografera dem när de kramas och pussas så behövde vi inte vänta många sekunder. Gullungar!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: