Blåsig söndag

Den här helgen har jag varit lite lättirriterad och de två träningstillfällena var välbehövliga.
Igår kom familjen Arenfors hit och de blivande 5-åringarna lekte, stojade och hetsade upp varandra. De passar bra ihop de där två. Tycker om varandra verkar de göra också. Emelie verkade även hon helnöjd med att ha en lite flicka här som hon både kunde leka med och "ta hand om" och sitta med i knät, precis på det sättet som hennes lite äldre dagbarnskompisar gör med henne.
Idag åkte Thomas och Emelie iväg en liten sväng och John och jag kom igång ordentligt med kreativiteten. Fick honom att vilja testa ansiktsmålning, så jag grävde lite bland mina gamla makeup-prylar och gjorde honom till en tiger som iaf fick sitta kvar en timme innan han tyckte det var jobbigt för att han var rädd att kladda ner...
Sen gjorde vi små "skyltar" till hans förvaringsbackar i rummet. Något som jag tänkt göra sen flera år tillbaka, men det var ju jättekul att han nu faktiskt kunde vara med och göra dem själv!
Så åkte tågbanan fram. Är otroligt glad att jag hittade den här tågbanan med extra allt på blocket för några år sen. betalade bara några hundralappar och har ban-delar som kan sträcka sig över hela övervåningen. Något som även jag uppskattar att "leka" med...
 
 


Kommentarer
Postat av: Fia

Det var mysigt !!

2015-04-13 @ 19:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: