Vår Jul-ledighet

Nu är julhelgen över och imorgon ska Thomas göra en liten blixtvisit på jobbet innan nästa helgfirande. Julen har firats både här och där men i ett lugnt och skönt tempo.
Här hemma firades "minijul" på söndagen (en tradition med bl a Thomas syskon) med taco- & pulled pork buffè och paketleken.
Dan före dopparedan så premiärade syster och jag med lite gym och core på Friskis och Svettis. Vår ordinarie träning har "Juluppehåll" och vi vägrar bli soffliggare bara för det...
Julafton firades hos svärisarna rätt över vägen med julmat, sångstund, Kalle Anka, tomtebesök, en drös med julklappar och kvällsgröt med skinkmacka. Mycket mysigt som sig bör. John höll sig vaken till klockan elva med sin favoritjulklapp (ett plastsvärd) konstant viftandes.
På juldagen studsade vi upp i god tid för ett backpass i Yxbacken. Jag lyckades få med mig en hel bil full av syster, man och vänner och det var ruggigt blött men fantastiskt skönt att komma ut och röra på fläsket. På kvällen kom mina systrar med familjer och mamma & pappa hit och vi grillade fläskfilé och bytte ytterligare lite julklappar oss emellan.
Annandag jul blev vi bjudna till våra vänner Mia och Micke tätt följt av två syskonsöners kalasfirande på fredagen och lördagen. Idag fick vi spontanbesök av familjen Staberg innan vi bjöd in oss själva på fika och pizza-kväll hos syster. Ja, vi umgås en del - jag och min syster <3.
 
Emelie briljerade i julklappsöppning på julaftonsmorgonen: 
 
Söta mätta barn:
 
Smile från hela familjen:
 
I väntan på tomten. Mys, julsånger, mammas iPhone och lite pill i näsan:
 
Tomten kommer!! Emelies första reaktion var "WOW!" men så blev hon lite försiktigare när hon kom närmre tomten. John höll sig hos faster Carina och berättade senare att han blev rädd för tomten för att han inte såg hans ögon.
 
Favoritjulklappar! Emelies: en dockvagn. Elins: EN KATT!!!
 
Johns öppningsmetod: Allt snöre klipps av minst tre gånger med en sax. Sen river man av olika stora bitar papper som mellan varje riv kastas i en papperskasse. Frustrerande för vissa. Skönt för mig då jag hann ha koll på vad han fick och från vem.
 
TUSEN TACK ALLA SOM GJORT VÅR LEDIGHET SÅ BRA!!
Nu ser vi fram emot att fira Nyår med Marcus, Åsa och deras barn i deras nya hus!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: