Vecka 8

Bebisen

Bebisen fortsätter att utvecklas i rasande hastighet. Hudveck som ska bilda ögonlock och små örongroddar anläggs. Fostrets ögon sitter fortfarande brett isär men kommer att flytta sig till framsidan av ansiktet så småningom. Nästippen är redan bildad. Med ultraljud kan man se att hjärtklaffarna är utvecklade och luftrör från strupe till lungor är på plats i den nu allt längre överkroppen som samtidigt rätas ut.

För bara ett par veckor sedan var din bebis armar bara små stumpar, men nu har den redan armbågar samtidigt som armar och ben växer allt längre. Antydan till fingar och tår kan också urskiljas.


JAG:
Fortfarande trött. Mår illa på morgnarna och kräks ibland.
Brösten har börjat ömma och det gör ONT när John sparkar mig vid blöjbyte.
Annars ganska normal - tror jag, hoppas jag!
Ska försöka låtsasdricka någon klunk skumpa på jobbet imorgon för att fira vårt nya datasystem som vi jobbat med i ett par år... Lycka till till mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0