Tid och otid

Idag fick jag tag på en barnmorska på Lovisamottagningen i Norrköping. Jättetrevligt intryck redan i telefon. Det här kommer bli bra.
Har fått tid för inskrivning tisdagen den 11 oktober. Det känns jättelångt borta, men som vanligt brukar tiden gå ganska fort...

Har fått reda på att vi ska iväg på "kurs" med Administrativa Avdelningen på jobbet några dagar i slutet på september. Det dråpliga är att samma tid för två år sedan så var samma avdelning iväg på Kick-off och jag var relativt nygravid (ville iaf inte att det skulle bli offentligt än) så jag gjorde en kupp med servitrisen på kvällen så hon serverade mig alkoholfritt. De andra undrade varför jag inte ville ha samma som dem, men jag lyckades ta mig ur situationen genom att säga att jag tyckte det glaset vin jag druckit i baren innan de anlände var så gott så jag ville ha det till maten oxå. Hrm...
Undra just vad de kommer att tänka när historien upprepar sig. Jag gissar att det blir några misstänksamma miner kring bordet, men så får det bli. Annars får jag väl skylla på huvudvärk eller något.

Hela em/kvällen har jag haft ont ont ont i mellangärdet. Som ett tryck. Gillart inte och vet inte om det redan nu kan bero på graviditeten? Det händer ju ganska mycket i kroppen nu, så helt konstigt är det väl inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0