Ledig måndag

Idag har jag njutit lite extra av min lediga måndag eftersom jag fr o m mitten på januari kommer att börja jobba heltid för en tid, så just nu är lediga dagar extra mycket värt. Barnen har varit myspysiga och de fick vid tillfälle förtroendet att med varsin bläckpenna använda mig som papper och tatuera min kropp med sina små konstverk. De fastnade dock nere vid fötterna eftersom de tyckte att det var så roligt när jag tyckte att det kittlades. Vi bjöd hit min pappa på ett litet enkelt firande av Fars Dag i efterskott och John och jag rullade chokladbollared strössel medan Emelie vilade en stund. 

Imorgon väntar en tung dag då jag ska lämna beskedet till mina nuvarande kollegor att jag inte längre kommer att jobba kvar. Jag vet att några av dem kommer att bli riktigt ledsna/besvikna och det känns tungt eftersom jag tycker så mycket om dem. Klurigt det där med att vara en människa som lätt skapar förtroendefulla relationer, men samtidigt en egenskap som jag lärt mig att vara otroligt stolt över och lyfta fram. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: