Jobbet

Lovade ju att återkomma med mer fakta om mitt spännande liv. Och ni alla vet/misstänkte ju redan att det handlade om jobb.
Jag har ju jobbat på ett ställe nu sen i våras och har trivts väldigt bra. Framför allt med jobbarkompisarna men även med arbetsuppgifterna som mer och mer gått åt det håll jag hela tiden velat - renodlad ekonomi. Yey!
Min första reaktion, när jag blev uppringd och tillfrågad om en tjänst som ekonomiansvarig på ett teknikintensivt företag i tiden, var att jag inte ville flytta på mig. Men... Man kan inte bara släppa ett sånt erbjudande (som det faktiskt är då det ger mig stora möjligheter att utvecklas i min yrkesroll) så jag kollade upp det närmre och fick träffa VD:n på företaget och det visade sig att han blev mycket intresserade och hade mig som ett solklart förstahandsval i rekryteringsprocessen. Vilken ego-boost!! Kändes ändå lite knasigt då jag är allt annat än erfaren med arbete på den nivån och verkligen inte försökte sälja in mig själv, eftersom jag fortfarande inte visste om jag var intresserad. Men då företaget var ute efter en "junior" att lära och forma så såg de något i mig som gjorde att de ville ha mig. Coolt!
Så efter det satt jag i en djupintervju med personen som hade hand om rekryteringen för att analysera vad jag skulle behöva för eventuellt stöd och utbildningar för att fixa jobbet. Och vilken bra människa jag fick träffa där. De två timmar som vi satt och pratade gav mig såå himla mycket matnyttigt som jag tar med mig därifrån och kommer ha stor nytta av både i den nya tjänsten och i framtiden!!
Sen väntade ett besök på företaget som ligger i en liten håla som fler av Er känner till (tänker främst på Dig Fia S...😊) och som jag har lite relation till sen tidigare. Besöket varade i 3 timmar och jag fick träffa flera av mina blivande kollegor och kände en varm stämning och lite att bita i. Efter det fick jag jobberbjudandet och ser nu fram emot en stor spännande utmaning nästa år. Slutar mitt nuvarande jobb innan julledigheterna och börjar jobba den 12 januari. Så lite skön ledighet får vi njuta av innan jag hoppar på att jobba heltid!



Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis!!

Svar: Tack!!
Stinis

2014-11-19 @ 08:15:42
Postat av: Helge

Stort grattis! Man blir ju sjukt nyfiken på vilket företag det är :)

2014-11-19 @ 23:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: