Löp-säsongen kan börja!

Eller lufs-säsongen som det känns mer rimligt att kalla det...
I alla fall så har jag nu för första gången i mitt 33,5-åriga liv tagit lite ordentlig hjälp vid val av löparskor och jag hoppas givetvis på att de ska hjälpa mig att uträtta stordåd i min "löpar-karriär". Nej då men med tanke på förra säsongens ständiga ont i benhinnorna så hoppas jag i alla fall att jag ska slippa det nu när jag har ett par stabila skor för överpronation (som jag tydligen behöver - och ja, det här är ett helt nytt ord i min värld. Pronation...). Har inte testat dem än, men vårens premiärtur togs i helgen med mina gamla utslitna och jag fick ont i benhinnorna direkt...
Här är de - mina nya racers:
Asics Gel-Surveyor
 
Snart hittar Ni mig säkert springande i sånna dära Kompressions-byxor oxå ;-)
 
 


Kommentarer
Postat av: Fia

Asics är bra!! Kompressionsbyxor sköna men lite överskattade:-) bra att ni fått tid till allergi m Emelie!
Stora kramar

2014-04-01 @ 20:17:09
URL: http://Arenfors.blogg.se
Postat av: Lovisa

Bra köp! Jag har önskat mig presentkort på Löplabbet och ska inhandla bra skor efter det. Nu ska här börja springas ordentligt :-)

2014-04-01 @ 21:10:10
URL: http://lattearlivet.blogg.se
Postat av: Stella

Lätt att bli lite prylnörd ;) -Men det är ju viktigt att man håller i kroppen och tränar för att man ska må bra! Obs!
Jodå, jag behöver också nya skor om det ska bli nåt vettigt på Lidingö i sommar ;P
Kram

2014-04-01 @ 22:16:24
URL: http://iskoj-rummet.blogspot.se
Postat av: emma

Så kul med nya träningsprylar! Man ska inte underskatta vad nya kläder och skor gör för träningslusten. Jag ska också shoppa nytt när jag kan köra igång på riktigt. :)
*längtar*

2014-04-04 @ 23:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: