Vilket fynd!

Igår hade jag flyt och kom över ett begagnat bord som jag länge velat ha. Tanken är att det ska målas (vitt tror jag) och stå i vårt uterum när det är klart. Eftersom det verkar som att rummet kan börja ta form till våren så passade jag på att slå till på bordet. Det var ju gratis! Har snubblat över några billiga liknande bord tidigare men känt att det bara skulle stå och ta plats, eftersom vi inte vetat tidigare när uterummet ska påbörjas...
Bortskänkes - fint pelarbord med två iläggsskivor. Det går att höja till matbordshöjd och sänka till soffbordshöjd. Jag har slipat bordsytan i ett försök att ta bort vattenringar och sedan kunna lacka om, men märkena är kvar och det behöver målas för att få snygg yta. Pga slipningen vill nog inte Myrorna ha det. Först till kvarn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: