Godis

Godis är en last som många av oss kan skriva under på.
För mig som kämpat för att hålla mig borta från godis och sötsaker i nästan 3 månader så är kommande storhelg en ordentlig prövning. På jobbet börjar de godisfyllda påskäggen trilla in. Inte alltför sällan är de storleksmässigt jämförbara med kuddar typ. Vanliga huvudkuddar alltså...
Jag lyckades ståndaktigt hålla mig på behörigt avstånd från dessa läskiga läskande monster idag. 3 dagar kvar - sen är det hela helgen kvar att kämpa på hemmaplan!
Hur gör Ni i påsk? Kör Ni "All in" eller försöker Ni låta bli allt det goda som finns i vartenda eviga hem i helgen?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Definitivt all in!!

2013-03-25 @ 22:25:41
URL: http://Arenfors.blogg.se
Postat av: emma

Alltså, det dumma med överdådiga påskägg är att de innehåller så mycket som jag egentligen inte tycker är supergott, men bara för att det finns framför mig, och dessutom i sanslösa mängder, är det lätt att jag äter ändå. Bättre att köpa hem något riktigt jättegott och äta i mindre mängd, men verkligen njuta av, tänker jag. När man liksom inte är så där duktig och har karaktär som frun i Almlunden. :)

Svar: Helt rätt! Verkar som att godis har samma inverkan på alla. Det finns ingen på jobbet som inte beklagar sig över att de inte kan låta bli. "Börjar man, så är det kört." Så säger var och varannan människa.Därför kan jag bli lite sur på att det ska överösas med godis på en arbetsplats där man i annat fall försöker tänka på de anställds hälsa. Tycker det är ren plåga, både fysiskt och psykiskt att ställa fram enorma påskägg med godis som folk kanske egentligen inte gillar så mycket. Ändå åkte jag med och handlade skiten - jag är med andra ord ingen bättre människa än någon annan.
Men viss karaktär - det har jag visst skaffat mig på sistone ;-)
Stinis

2013-03-26 @ 01:32:58
Postat av: Lovisa

Ja, du känner ju mig...:-)

Svar: Det gör jag...!
Stinis

2013-03-26 @ 07:03:23
Postat av: Mia

All in :-)

Svar: :-D
Stinis

2013-03-26 @ 14:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: