Spännande Valborg

Valborg - igår Ni vet - började ganska spännande. Kändes som det var dags liksom. Natten till igår 02:20 trodde jag att vattnet gick och jag ringde förlossningen för rådfrågning. Fick en tid för kontroll och sov sen inte mycket mer.
På fm hade jag regelbundna värkar. Gjorde inget ont men de kom ganska tätt och jag bad svärmor ta hand om John så jag kunde vila, packa, plocka och fixa lite. Thomas kom hem från jobbet och hämtade mig så åkte vi till förlossningen tillsammans. Men då hade värkarna helt avtagit. De tog en CTG-kurva och undersökte och barnmorskan var osäker på om det var vattnet som gått.
Så lämnade vi stället - för denna gång - en aning besvikna.
Åkte och tog en glass i solen och handlade lite grejer till husvagnen.
På kvällen var vi bjudna på grillfest, både hos Mia & Micke och Emil, men då vi ville hålla oss hemikring så valde vi att tacka jag till grillat hos kära syster. Kändes tryggt att vara där oxå - ifall det det skulle sätta igång.
Åkte hem skapligt på kvällen och drog ett parti UNO med svärmor och svärfar. Det var så de riktiga värkarna startade förra förlossningen så det var ju värt ett försök.
Någon brasa såg vi inte mer än från bilen när vi fick ta en extra sväng för att få en uppspelad John att somna efter att ha dansat hysteriskt till Pippi Långstrump...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ha ha, ja den dära Pippi-dansen får han gärna köra fler gånger. Vilken party-kille! Skönt att höra att ni haft en härlig dag idag. Det har vi också! Även om vi inte gjorde nåt 1:a gången, utan gör det en annan dag... Jo f´resten. Shorts. Det var 1:a gången. Och somna i solstolen. Men inget klippa gräs, tvätta utemöbler, olja trädäck o annat som jag borde gjort...Kram kram!

2012-05-01 @ 22:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: