Ork

Önskar jag hade ork att vara mer aktiv här och i verkliga livet.
Har fortfarande inte återhämtat mig efter influensan och bihålorna får mitt huvud att pulsera på em/kvällarna. Börjar känna mig stressad för att jag ska sluta på jobbet snart.

Thomas tar hand om John - hela tiden känns det som. Jag orkar inte! Känner mig skitdålig, men hans utbrott i samband med att vi försöker hålla honom borta från nappen gör mig galet förvirrad och det känns som vi måste tassa på tå för vår son. Han är så känslig - lik sin mor förmodligen... Han har alltid nära till gråten. Det hänger över mig hela tiden och jag oroar mig för att han inte kan vara glad en hel dag, för att han fortfarande vaknar varje natt (och gråter) och vill sova hos oss och att han inte KAN somna själv, att han fortfarande vill bli buren lite för ofta, att han tycker om att bada men gråter VARJE GÅNG det är dags att gå upp från badet fast han säger att han vill upp att han inte kan vara den underbara fina solstråle man glimtar ibland fullt ut. Närhet är nånting som han har stort behov av och när det inte räcker att ge honom det känner jag mig så maktlös.

Tänker massor och VET att jag tänker fel fel fel när jag inser att vi inte gör som andra. Undrar om vi gjort fel från början. Jag har svårt att ta ställning till vad jag tycker, känner och vill och det gör att jag känner mig ledsen och svag. Ser hur andra gör och får nästan alltid skuldkänslor/dåligt samvete eller blir ledsen när vi inte lyckats på samma sätt.
Jag vet att det är fel - att man ska hitta sin egen väg som fungerar, men jag är så förvirrad. Försöker förlita mig helt på Thomas nu och att hans sätt är "rätt". Det går bra för jag litar på honom, men i tuffa lägen så svajar jag...

Usch vad jag inte vill känna så här nu. Jag vill va pigg och glad och njuta av livet och den fantastiska son vi faktiskt har och inte oroa mig för att varje litet andetag och beslut jag tar är fel! Vill lita på mig själv...

En förlossning känns nu väldigt avlägset (ändå nära) och jag oroar mig självklart för hur jag ska fixa att va tvåbarnsmamma! GAAAHHH!!! Tjock är jag också :(. Förra graviditeten gillade jag det, men nu är det bara jobbigt när folk uttrycker sin förundran över hur STOR jag är när det är 5 veckor kvar...


Kommentarer
Postat av: Elin

Kram!

2012-03-29 @ 21:31:53
Postat av: Kristin

Du är alldeles säkert en fantastisk mamma! Med en superfin mage dessutom! Kram!

2012-03-30 @ 07:18:03
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/
Postat av: Yvvi

Oj, oj, oj! Kan inte sista tiden gå fort nu så bebisen pluppar ut snart och att du slipper alla dina tankar och bekymmer... Jag är övertygad om att du och Thomas är underbara föräldrar till John! Det är så lätt att se och fokusera på sina svagheter istället för att se det man faktiskt är bra på som förälder. Framförallt idag med alla sociala medier och bloggar som man följer.



Mina tips till dig som snart är tvåbarnsmamma! Sänk kraven om att allt ska vara perfekt. Om du har svårt att veta vad du tycker i frågor(som du skriver) - så tyck ingenting. Vänta in det. Förhoppningsvis kommer du/ni fram till vad som är bra för John och för er och för lilla bebben som snart kommer. Lita till er själva!

Läs bloggar med en nypa salt och ta till dig det som du känner kan funka för er. Jämför inte (svårt som fan, jag vet)! Glöm heller inte att det finns skit hos alla! Alla tvivlar och gör de inte det så ligger nog kanske felet där istället!

Vet att det mesta är tröstlöst när man är höggravid, hormonstinn och samtidigt ska ta hand om familjeliv, arbete och vänner. Ta hand om DIG nu sista tiden. Var lite ego. Det är snart mycket svårare för dig att vara det. Och i ert fall verkar det ju finnas mycket stöd i omgivningen, så ta hjälp! KRAM

2012-03-30 @ 12:10:56
URL: http://yvonnekeller.blogg.se/
Postat av: Stella

Åh, vännen!

Det är ju så illa att allt så´nt här blir ännu större när man är gravid... Man önskar att man bara kunde få njuta då. -Det är så´n skillnad mellan första och andra gången också; första gången hade du ju inte en tvååring att oroa dig för och ta hand om!

Men du; försök att lita på ditt eget omdöme; det där med att titta på hur "alla andra" gör och sen få dåligt samvete, är förkastligt! -Det är ni som är Johns föräldrar och som känner honom allra bäst. -Och det är er han känner sig som allra mest älskad med, därför visar han hela sitt register för er.

Vi har ju själva en liten man som har väldigt nära till gråten och som hade svårt att vara nöjd som liten. Det är skitjobbigt ibland, särskilt som man VET hur mysiga de kan vara (ÄR!).

Jag tänker på er ofta, är dålig att höra av mig och önskar att vi bodde närmare...

Massor av kramar till dig och hela familjen!

/Storasyster

2012-03-30 @ 13:10:10
URL: http://iskoj-rummet.blogspot.se/
Postat av: malla

Finaste Stina, ta det luuuugnt! Sänk kraven!! Skit i nappen, låt ungen sova hos er, lev på mackor ett tag - det är okej!!! Svårt att bryta mönster jag vet men i en pressad barnfamilj är det enligt egen erfarenhet ett måste! O du- när jag tänker på John ser jag en underbar liten kille som ALLTID är glad o nöjd!!! Massa massa kramar till dig<3

2012-03-30 @ 22:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: